Obchodní podmínky
Všeobecné obchodní podmínky
Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) podnikatelky Eliška Remarová, IČ 14145375, se sídlem Na Spravedlnosti 3214, 580 01 Havlíčkův Brod (dále jen „prodávající“), upravují vzájemná práva a povinnosti stran vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy uzavírané mezi prodávajícím a fyzickou osobou – spotřebitelem prostřednictvím on-line obchodu prodávajícího umístěného na adrese www.male-spanelsko.cz (dále jen „e-shop“). Prodávající je neplátce DPH.
1. Úvodní ustanovení
- Tyto obchodní podmínky jsou nedílnou součástí kupní smlouvy uzavírané mezi prodávajícím a zákazníkem. Kupní smlouvu lze uzavřít v českém jazyce.
- Ustanovení odchylná od obchodních podmínek lze sjednat v kupní smlouvě; odchylná ujednání mají přednost před zněním těchto obchodních podmínek.
- Tyto obchodní podmínky jsou určeny převážně pro spotřebitele. Na právní vztahy s podnikateli (osobami jednajícími při objednávání zboží v rámci své podnikatelské činnosti) se použijí přiměřeně; některá práva vyhrazená spotřebitelům se na podnikatele nevztahují.
- Právní vztahy neupravené těmito obchodními podmínkami se řídí zejména zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.
- Prezentace zboží na e-shopu má informativní charakter a nepředstavuje závazný návrh na uzavření smlouvy ve smyslu § 1732 odst. 2 občanského zákoníku.
2. Uživatelský účet, registrace a přihlášení
- K nákupu není registrace povinná. Zákazník si však může vytvořit uživatelský účet, v rámci kterého má k dispozici přehled objednávek a může využívat uložené fakturační a doručovací údaje.
- Při registraci a při zadávání údajů v objednávce je zákazník povinen uvádět pravdivé, přesné a aktuální údaje. Změní-li se některý z údajů, je zákazník povinen jej bez zbytečného odkladu aktualizovat.
- Přístup k uživatelskému účtu je chráněn e-mailem a heslem. Zákazník je povinen zachovávat mlčenlivost o přihlašovacích údajích a nesmí umožnit využití účtu třetím osobám.
- Sociální přihlášení: přihlášení je možné i prostřednictvím poskytovatelů třetích stran (např. Google, Facebook/Meta, Seznam) pomocí OAuth/OpenID. Prodávající nikdy nezískává heslo k těmto službám. Podrobnosti o zpracování osobních údajů jsou uvedeny v dokumentu Podmínky ochrany osobních údajů .
- Prodávající může uživatelský účet zrušit (zejména není-li využíván déle než 12 měsíců nebo v případě porušení povinností zákazníka vyplývajících z těchto obchodních podmínek).
- Zákazník bere na vědomí, že účet a e-shop nemusí být dostupné nepřetržitě, zejména z důvodu nezbytné údržby, aktualizací či výpadků služeb třetích stran.
3. Uzavření kupní smlouvy
- Pro objednání zboží zákazník vyplní objednávkový formulář na e-shopu. Před odesláním má možnost zkontrolovat a měnit zadané údaje. Objednávku odešle kliknutím na tlačítko „Objednávka s povinností platby“.
- Prodávající bez zbytečného odkladu potvrdí obdržení objednávky e-mailem na adresu uvedenou zákazníkem. Okamžikem doručení potvrzení objednávky zákazníkovi je kupní smlouva uzavřena.
- Prodávající je oprávněn s ohledem na charakter objednávky (množství zboží, výše ceny, předpokládané náklady na dopravu apod.) žádat dodatečné potvrzení objednávky (např. telefonicky nebo písemně). Nepotvrdí-li zákazník objednávku způsobem požadovaným prodávajícím, může být objednávka stornována.
- Platnost návrhu na uzavření smlouvy (objednávky) činí 15 dnů od jejího odeslání zákazníkem.
- Informace o ceně zboží, nákladech na dopravu, případných poplatcích a zvoleném způsobu platby jsou zákazníkovi vždy zobrazeny v souhrnu objednávky ještě před jejím odesláním.
- Alkoholické nápoje – věk 18+ a územní omezení:
- Alkoholické nápoje (zejména víno) prodáváme výhradně osobám starším 18 let. Odesláním objednávky zákazník potvrzuje, že je mu nejméně 18 let a že je oprávněn nakupovat alkoholické nápoje.
- Ověření plnoletosti probíhá přímo v košíku před odesláním objednávky prostřednictvím služby Adulto, která je napojena na BankID. Bez úspěšného ověření věku není možné objednávku obsahující alkoholické nápoje dokončit.
- Prodávající zajišťuje prodej a doručení alkoholických nápojů pouze na území České republiky a Slovenské republiky. Alkoholické zboží není odesíláno do jiných států.
- U zásilek obsahujících alkoholické nápoje je příjemce povinen zajistit, aby zásilku převzala osoba starší 18 let. Dopravce či prodávající jsou oprávněni požadovat prokázání věku (např. předložením průkazu totožnosti). Pokud se plnoletost nepodaří prokázat, mohou být položky s alkoholem z objednávky jednostranně stornovány a kupní cena za ně bude zákazníkovi vrácena.
4. Cena zboží a platební podmínky
- Ceny zboží uváděné na e-shopu jsou konečné. Prodávající je neplátce DPH, proto není k cenám připočítávána daň z přidané hodnoty.
- Aktuálně dostupné způsoby úhrady jsou uvedeny v košíku; typicky lze využít Apple Pay / Google Pay, bezhotovostní platbu převodem (včetně QR platby) a případně dobírku, která může být zpoplatněna dle informací uvedených v košíku.
- V případě bezhotovostní platby převodem je kupní cena splatná do 10 dnů od uzavření kupní smlouvy. Závazek zákazníka uhradit kupní cenu je splněn připsáním příslušné částky na účet prodávajícího.
- Prodávající je v oprávněných případech (např. vyšší hodnota objednávky, předchozí neuhrazené závazky) oprávněn požadovat úhradu celé kupní ceny ještě před odesláním zboží.
- Daňový či dodací doklad (faktura) je zákazníkovi zaslán v elektronické podobě na e-mail uvedený v objednávce a podle povahy plnění může být přiložen i v zásilce.
5. Odstoupení od smlouvy
- Zákazník – spotřebitel je oprávněn bez udání důvodu odstoupit od kupní smlouvy uzavřené prostřednictvím prostředků komunikace na dálku ve lhůtě 14 dnů od převzetí zboží; u smluv na dodání více druhů zboží nebo několika částí běží lhůta od převzetí poslední dodávky. K uplatnění práva postačí jakékoli jednoznačné prohlášení vůči prodávajícímu (např. e-mailem).
- Po odstoupení je zákazník povinen zaslat zboží zpět prodávajícímu nejpozději do 14 dnů od odstoupení. Zákazník nese přímé náklady na vrácení zboží, a to i v případě, že zboží nemůže být vráceno obvyklou poštovní cestou.
- Prodávající vrátí zákazníkovi všechny přijaté peněžní prostředky, včetně nákladů na dodání (s výjimkou dodatečných nákladů vzniklých v důsledku zvoleného jiného způsobu dodání, než je nejlevnější nabízený způsob), do 14 dnů od odstoupení od smlouvy. Vrácení může prodávající odložit do doby, než obdrží vracené zboží nebo zákazník prokáže, že zboží odeslal.
- Zboží by mělo být vráceno kompletní, pokud možno v původním obalu, nikoliv však v obalu poškozeném nad rámec nezbytný k vyzkoušení. Zákazník odpovídá za snížení hodnoty zboží v důsledku nakládání s ním jinak, než je nutné k seznámení se s povahou, vlastnostmi a funkcí zboží.
- Výjimky: Odstoupit od smlouvy nelze zejména v případech uvedených v § 1837 občanského zákoníku, zejména:
- u zboží podléhajícího rychlé zkáze nebo s krátkou dobou spotřeby,
- u zboží v uzavřeném obalu, které není vhodné z hygienických či bezpečnostních důvodů vrátit po porušení jeho obalu,
- u zboží upraveného podle přání zákazníka nebo pro jeho osobu,
- u dodání novin, periodik nebo časopisů,
- u dodání digitálního obsahu, který není dodán na hmotném nosiči, po zahájení jeho dodávání se souhlasem zákazníka před uplynutím lhůty pro odstoupení.
6. Přeprava, dodání a přechod nebezpečí
- Způsoby dopravy, jejich ceny a případná omezení jsou uvedeny vždy v košíku před odesláním objednávky. Doručení zajišťují smluvní dopravci; orientační termín doručení je sdělen dopravcem v rámci notifikací (SMS, e-mail apod.).
- Zákazník je povinen při převzetí zásilky zkontrolovat neporušenost obalu a úplnost dodávky. Zjevná poškození obalu či zboží je vhodné ihned zaznamenat do předávacího protokolu dopravce a bezodkladně oznámit prodávajícímu.
- Je-li nutné doručovat zboží opakovaně nebo jiným způsobem z důvodů na straně zákazníka (např. nepřevzetí zásilky), nese zákazník náklady spojené s opakovaným doručováním, případně náklady na uskladnění.
- U zásilek obsahujících alkoholické nápoje je zákazník povinen zajistit, aby zásilku převzala osoba starší 18 let. Dopravce či prodávající jsou oprávněni požadovat prokázání věku před předáním takové zásilky. Pokud není plnoletost příjemce prokázána, alkoholické nápoje nebudou vydány; tyto položky mohou být stornovány a kupní cena za ně bude zákazníkovi vrácena.
7. Práva z vadného plnění (reklamace)
- Prodávající odpovídá zákazníkovi za to, že zboží při převzetí nemá vady a odpovídá ujednané jakosti, množství a provedení. Není-li jakost ujednána, plní prodávající v jakosti vhodné k účelu, pro který se zboží obvykle používá.
- Práva a povinnosti stran z vadného plnění se řídí příslušnými ustanoveními občanského zákoníku a zákona o ochraně spotřebitele. U spotřebního zboží odpovídá prodávající za vady, které se vyskytnou v době dvou let od převzetí, s přihlédnutím k povaze zboží (zejména k trvanlivosti potravin a nápojů).
- Práva z vadného plnění uplatní zákazník bez zbytečného odkladu poté, co vadu zjistil, a to e-mailem na info@male-spanelsko.cz nebo písemně/doručením zboží na reklamační adresu Kolmanova 2419/6, 143 00 Praha.
- Je-li reklamace oprávněná, má zákazník právo zejména na bezplatné odstranění vady, přiměřenou slevu z kupní ceny, výměnu zboží nebo odstoupení od smlouvy v případech stanovených zákonem.
- Reklamaci prodávající vyřídí bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů od jejího uplatnění, nedohodne-li se se zákazníkem na delší lhůtě.
8. Další práva a povinnosti
- Vlastnické právo ke zboží přechází na zákazníka zaplacením celé kupní ceny a převzetím zboží.
- Prodávající není vázán žádnými kodexy chování ve smyslu § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.
- Stížnosti, podněty a dotazy zákazníků vyřizuje prodávající na e-mailové adrese info@male-spanelsko.cz. Informaci o vyřízení podání zašle zákazníkovi na jeho e-mail.
- Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů: K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, www.coi.cz. Platformu pro řešení sporů on-line (ODR) spravuje Evropská komise na adrese https://ec.europa.eu/consumers/odr .
- Dozor nad dodržováním povinností v oblasti potravin, včetně alkoholických nápojů, provádí rovněž Státní zemědělská a potravinářská inspekce (SZPI), www.szpi.gov.cz.
9. Ochrana osobních údajů
Zpracování osobních údajů zákazníků se řídí samostatným dokumentem Podmínky ochrany osobních údajů , který je nedílně provázán s těmito obchodními podmínkami.
Ověřeno zákazníky (Heureka.cz): Vaši spokojenost s nákupem zjišťujeme prostřednictvím e-mailových dotazníků v rámci programu Ověřeno zákazníky, do něhož může být náš e-shop zapojen. Dotazník vám můžeme zaslat po nákupu, pokud ve smyslu § 7 odst. 3 zákona č. 480/2004 Sb. o některých službách informační společnosti jeho zasílání neodmítnete v průběhu objednávky (odškrtnutím příslušné volby) nebo později prostřednictvím odkazu v e-mailu s dotazníkem. Zpracování osobních údajů pro účely zaslání dotazníků v rámci programu Ověřeno zákazníky provádíme na základě našeho oprávněného zájmu, který spočívá ve zjišťování vaší spokojenosti s nákupem u nás. Pro zasílání dotazníků, vyhodnocování vaší zpětné vazby a analýz našeho tržního postavení využíváme zpracovatele, kterým je provozovatel portálu Heureka.cz; tomu pro tyto účely můžeme předávat informace o zakoupeném zboží a vaši e-mailovou adresu. Vaše osobní údaje nejsou při zasílání e-mailových dotazníků předány žádné třetí straně pro její vlastní účely. V případě vaší námitky/odmítnutí vám dotazník nebudeme dále zasílat.
10. Obchodní sdělení a cookies
- Obchodní sdělení zasílá prodávající zákazníkům v souladu s platnými právními předpisy. Zákazník může kdykoli bezplatně ukončit odběr obchodních sdělení prostřednictvím odkazu v každém takovém e-mailu.
- Používání souborů cookies je popsáno v dokumentu Zásady cookies. Analytické a marketingové cookies jsou ukládány pouze na základě souhlasu zákazníka.
11. Doručování
- Komunikace mezi prodávajícím a zákazníkem probíhá primárně elektronicky na e-mailovou adresu uvedenou v objednávce nebo v uživatelském účtu zákazníka. Oznámení je považováno za doručené okamžikem jeho dodání do e-mailové schránky zákazníka.
- Poštovní adresa pro doručování písemností a pro vrácení zboží je: Kolmanova 2419/6, 143 00 Praha.
12. Závěrečná ustanovení
- Právní vztahy mezi prodávajícím a zákazníkem se řídí právním řádem České republiky. Volba práva podle předchozí věty není na újmu ochraně poskytované spotřebiteli kogentními ustanoveními práva státu jeho obvyklého pobytu.
- Je-li kterékoliv ustanovení těchto obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné, namísto něj nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému nebo neúčinnému ustanovení nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednotlivého ustanovení není dotčena platnost ostatních ustanovení.
- Prodávající je oprávněn tyto obchodní podmínky jednostranně měnit nebo doplňovat. Nové znění obchodních podmínek nabývá účinnosti dnem jeho zveřejnění na e-shopu a použije se pro smlouvy uzavřené po tomto datu.
- Tyto obchodní podmínky nabývají účinnosti dnem 2. 10. 2025.
Kontaktní údaje prodávajícího
- Malé Španělsko — Eliška Remarová, IČ 14145375
- Sídlo: Na Spravedlnosti 3214, 580 01 Havlíčkův Brod
- Reklamace / vrácení zboží: Kolmanova 2419/6, 143 00 Praha
- E-mail: info@male-spanelsko.cz | Tel.: +420 773 679 877 (Po–Pá 8:00–16:30)
- Bankovní účet: 3488918010/3030, IBAN: CZ38 3030 0000 0034 8891 8010
- Prodávající je neplátce DPH
